Reklamy na kosmetiku = Velký podvod

Hodnocení kosmetických přípravků

Úryvky z knihy Malcolma Mc Namary, s názvem "Big Imposture“ (Velký podvod)

Mc Namara, vzděláním lékárník a ekonom, byl po mnoho let nejlépe placeným odborníkem ve světě na prodej kosmetických přípravků. Když vydal svou knihu, vtáhly jej obrovské světové koncerny produkující krémy do pří, které trvají dodnes o porušení obchodního tajemství a očernění. Nehledejte tento bestseller na pultech knihkupectví. Z rozhodnutí soudu zmizel dokonce i z internetu.


"… Reklama na krémy na obličej je ze 75 % psychotechnika opírající se o lži, a to drzé lži. Ve 20 % zbožným přáním, samozřejmou nadsázkou, nad interpretací nebo svobodnou manipulací fakty. Až zbývajících 5 % - ne více - je pravda,při čemž tato pravda ne vždy a ne pro každého, kdo kupuje krém pod vlivem reklamy má plnou hodnotu...

Firma, jež chce vytrvat v boji s konkurencí, by měla dva až třikrát do roku uvést novinku a jednou za dva roky hit, nejlépe v podobě celé série produktů. Slouží tomu různé triky: Efektní procenta a čísla - využívají nedostatek předpisů, které by kategoricky rozlišily lži a fakta. Což znamená např. redukce vrásek o 50%? U koho? V jakém věku? Na jaké pokožce? Za nebo na jak dlouho?

Velmi moudré názvy - tipu: Kreatolický, holistický, syntetizující - budí respekt pro těžce vědecké formulace a matou zákazníka. Zázračné a co nejvíce exotické rostliny -jojoba, aloe, algi, ginko biloba - ze kterých extrakty naštěstí nikomu neublíží, ale spotřebitelé těchto preparátů by měli vědět, že za jakékoli jejich působení vděčí ne působení zrovna moderních bylin, ale starým osvědčeným syntetickým složkám, mimo jiné vitamínům.

Okouzlující historky - např. o vyléčených kopytech nemocného koně, který se brodil ve vodě ze zázračného pramene nebo o stoletých babičkách, které si zachovávají svěží líce, díky obkladům z těchto vodních rostlin. "Inteligentní“ kosmetika - čili heslo pytel - např . protože obsahují ceramid, elstin, které jsou přirozenou složkou pokožky.

Ujišťuji čtenáře, jako člověk, který toto heslo uváděl do světové kosmetiky, kopírujíc je z reklamy na pračky, že veškerá "inteligence “ krémů spočívá v jejich inteligentní propagaci. Nejsou testovány na zvířatech - jistě až u výrobce finální podoby produktu. Protože nikdo prakticky neprodukuje veškeré složky krémů od základů. Ekologické - dle módy na složky výhradně rostlinného a minerálního původu, přesvědčili svět, že "chemie “ je škodlivá a alergizující. Pravda je však mnohem složitější. Rybí bílkovina, která je přece také zvířecí, je alergenem méně častým než rostlinné proteiny. Obdobně, sterilně a důsledně tvořená syntetika je stejně bezpečná jako přírodní složky, a při tom mnohem účinnější. K dostání pouze v lékárnách - je to nesmrtelný trik, který navíc dovoluje třikrát zmenšit balení a dvakrát navýšit cenu,ve srovnání se specifiky o stejných vlastnostech,ale prodávaných v drogeriích …

…Proberme nyní pár nejúčinnějších reklamních sloganů, které "informují “ o vlastnostech nového krému

Vyživuje pokožku - poloviční nebo spíše z jedné čtvrtiny pravda, vytvořená z nyní módní "dietetické kosmetiky “, která reklamuje v krémech jako zdravé pro pleť to, co je zdravé pro organismus ve výživě, čili především vitamíny. A to vitamíny B1, B2, B6, D a K nemají nejmenší šance se vstřebat přes pokožku. Pokud je tedy reklamují v souvislosti s krémy, prostě se jen vysmívají spotřebitelům. Vitamíny C, E a A, zvláště ten poslední opravdu jsou pokožkou skvěle vstřebatelné, pod jednou podmínkou: Musí být uzavřeny v nosičích, které je transportují přes kožní bariéru. Mnoho firem na to nedbá. Jedině provitamín B5, bezesporu regeneruje pokožku a povzbuzuje k činnosti kožní buňky, vstřebává se z každého dobrého krému, který jej obsahuje.

Relaxuje, povzbuzuje produkci endorfinu v mozku - je to sice pravda, i když objektivně pro klienta nemá velký význam, poněvadž působí jako efekt placebo. Ve skutečnosti ženy dělá šťastnějšími možnost koupě krásně vypadajícího a vonícího krému - a zde je fenomén - minimální význam má jeho účinek.

Okysličuje pokožku - lež a ke všemu škodlivá, kdyby ve skutečnosti krém obsahoval oxygenium v aktivní podobě, napadající buňky zvenčí, tak takové mazadlo by ničilo naši pokožku procesem okysličování stejně, jako kyslík ničí korodující kovy a zvětralé skály.

Energetizuje, povzbuzuje pokožku k činnosti - samozřejmě, pokud to má na svědomí složka krému silně působící např. aktivní kolagen, vitamín A, C nebo kyselina liponová. Pokud však výrobce tento účinek připisuje vodě z vnitřku ledovce, výtažku z aloe nebo energetizujícím molekulám - tak spotřebiteli za jeho peníze prostě povídá obyčejné pohádky.

Krém posiluje kůži - co to znamená? Otužuje ji? Krém může nanejvýš doplňovat úbytek tuků v pokožce, a tudíž posilovat obranné zdi vlastní pokožky. Takže poloviční pravda.

Detoxikuje organismus - blud. Odstraňování toxinů z lidského těla má na svědomí lymfatická soustava a ne kůže. Abychom zvětšili funkci např. potních a mazových žláz, krém by musel mít sílu sacího čerpadla.

Odstraňuje již vzniklé vrásky - je to snad ta největší lež v dějinách reklamy. Seznámil jsem se v průběhu své kariéry snad s tisícem klinických testů a mohu potvrdit, že dva preparáty doposud objevené působí skutečný a trvalý nárůst tkání a likvidují již vzniklé vrásky. Jeden z nich je patent švýcarsko - francouzské farmaceutické firmy a prozatím se používá pouze k likvidaci jizev. Druhý, vynalezen někde v Polsku, není krém, ale kolagenový gel, který je biologicky aktivní pouze určitých teplotních podmínek .... Již existující vrásky lze odstranit pouze implantací BOTOXINU nebo KOLAGENU a to musíte každého půlroku opakovat. Nejlepší krémy mohou proces stárnutí pokožky nanejvýš zpomalit …“

„Známé firmy vyrábějí pouze vysoce kvalitní produkci!“
Bohužel vše může být někdy přesně naopak. V naprosté většině případů je víčko od lahvičky dražší než její obsah.

„Známé společnosti vyrábějí neškodnou kosmetiku!“
Níže uvedené ingredience se pokládají za neefektivní a některé dokonce za nebezpečné pro naše zdraví, kůži, vlasy a vzhled. Prověřte si své kosmetické prostředky, které používáte nebo které si chystáte opatřit.

Mineral oil (technický olej)
Získává se z nafty. To je směs tekutých uhlovodanů vzniklých při separaci benzínu. Používá se v průmyslu jako mazivo a rozpouštědlo a v kosmetice jako hydratační látka. Technický olej vytváří vodoodpudivou vrstvičku a uzavírá vlhkost v kůži. Má se za to, že zadržováním vlhkosti v kůži tato kosmetika učiní pokožku měkčí, hladší, mladistvější. Pravda je taková, že vrstva z technického oleje zadržuje nejen vodu, ale i toxiny, kysličník uhličitý, odpadní látky a metabolické produkty, které se odvádějí kůží ven. Výzkum ukázal, že nasycení pokožky tekutinou zadrženou olejovým filmem zpomaluje růst a rozvoj buněk. Technický olej špatně proniká kůží a proto se nehodí jako absorpční základ pro jakékoli kosmetické krémy. Prakticky všechny preparáty obsahující technické oleje mohou vyvolat symptom suché pokožky, protože potlačují přirozené hydratační mechanizmy. Technický olej má tendenci rozpouštět přirozený kožní tuk a podporuje vysychání. Přisuzuje se mu častý výskyt různých vyrážek zejména u žen, které používají kosmetiku obsahující technický olej!!

Lauryl-sulfát sodný (SLS)
Této ingredienci se reklama vyhýbá. Však jsou pro to také pádné důvody! Přesto se tento nepříliš drahý čistící prostředek vyráběný z kokosového oleje široce používá v čistící kosmetice, šampónech, sprchových gelech, pěnách do koupelí atd. Zkuste koupit šampón, který by jej neobsahoval. Je to patrně vůbec nejnebezpečnější ingredience v preparátech péče o kůži a vlasy. V průmyslu se SLS používá na mytí podlah v garážích, mytí zaolejovaných motorů, přípravcích na mytí aut atd. Je to vysoce korozívní agens. Mastnotu z povrchů odstraňuje opravdu dobře. SLS se široce používá ve všech klinikách světa na testování dráždivosti kůže. Výzkumníci s jeho pomocí vyvolávají podráždění kůže u zvířat i u lidí a potom léčí postižená místa různými preparáty. Nedávné výzkumy v Medicine College University of Georgia ukázaly, že SLS proniká do očí, do mozku, do srdce, jater a tam se hromadí. To je obzvlášť nebezpečné pro děti. Může být příčinou vypadávání vlasů, vzniku lupů, protože ovlivňuje vlasové cibulky. Vlasy jsou pak suché, lomivé a třepí se na koncích. Další vážný problém je reakce s mnoha ingrediencemi kosmetických přípravků, při kterých vznikají kancerogenní nitrosaminy (nitráty) a dioxiny. Tyto nitráty se dostávají do krve při mytí šampóny, gely a jinými čistícími prostředky. Mnoho firem maskuje své produkty jako přírodní s poukazem, že jsou vyrobeny z „kokosových ořechů“. Pokud už takový šampón musíte použít, nechte jej na pokožku působit co nejkratší dobu a co nejrychleji hlavu opláchněte.

Laureth-sulfát sodný (SLES)
Ingredience podobných vlastností jako SLS doplněná éterickým řetězcem. Nejpoužívanější ingredience v čisticích přípravcích a šampónech. Je velmi levná, zahustitelná přidáním soli. Vytváří bohatou pěnu a poskytuje iluzi, že je to hustý, koncentrovaný a drahý přípravek. Čistící prostředek je to poměrně slabý. Používá se v textilním průmyslu.

Vysokou kvalitu kosmetiky zabezpečují speciální komponenty jako kyselina hyaluronová (hyaluronic acid)
Poslední „výkřik“ kosmetického průmyslu. Kyselina hyaluronová rostlinného i živočišného původu je identická s lidskou a může být vstříknuta lékařem nebo použita neinvazivně v nízkomolekulární formě. Kosmetické společnosti ji používají většinou ve vysokomolekulární formě (do 15 mil. jednotek), kde jsou molekuly příliš veliké a nemohou pronikat kůží. Bohužel nízkomolekulární forma se na světových trzích vyskytuje zřídka. Tato informace by neměla chybět na vašem kosmetickém přípravku. Právě tato forma je totiž nezbytná pro naši kůži.

Liposomy (liposomes)
Jsou považovány za radikální prostředky pro boj se stárnutím. Liposomy jsou posledním objevem v aréně boje proti stárnutí. Podle posledních teorií je stárnutí buněk dáno zesílením buněčné membrány. Liposomy jsou tuková tělíska (kapénky) s obsahem hormonu brzlíku, zavěšené v gelu. Předpokládá se, že se slučují s buňkami, oživují je a zvlhčují. Poslední výzkumy to však nepotvrzují. Staré i mladé buňky mají stejné buněčné membrány. Tak se ukazuje, že hydratační prostředky obsahující liposomy nejsou nic jiného než další drahý podfuk."

On-line prodej Obchodní spolupráce Smluvní partneři

Výhradní distribuce pro ČR a SK s 10% slevou

Nabízíme Vám obchodní spolupráci v distribuci výrobků s tropokolagenem. Vhodné pro kosmetické salony, studia, wellnes zařízení, prodejce kosmetiky, kliniky plastické chirurgie, e-shopy
Informace a přihláška obchodníka